Dzień 36. Powrót do Polski i zmagania z górami

Oj ciężka ta noc pod gołym niebem. Przebudzałem się chyba z 1000 razy, ale dla tych górskich widoków po ostatecznym przebudzeniu... Było warto

Przystanek na krańcu Słowacjii
Przystanek na krańcu Słowacjii

06.10, a ja już w trasie. Nie chciałem się jeszcze z tą Słowacją rozstawać. Robiłem więc co było możliwe, żeby to moje spotkanie przedłużyć. Jechałem bardzo wolno, zatrzymywałem się kilkukrotnie, ale w końcu Słowacja się skończyła i przywitała mnie miejscowość rodem z piosenek SDM-u Leluchów. Miło wspominam ten kraj. Obiecuję, że jeszcze do niego powrócę.

Rynek w Muszynie
Rynek w Muszynie

Pierwsza większa miejscowość, w której się zatrzymałem i resztką jedzenia ze Słowacjii zaspokoiłem swój głód była Muszyna

Pomnik Nikifora
Pomnik Nikifora
Pod pomnikiem Jana kiepury
Pod pomnikiem Jana kiepury

Dwa pomniki widoczne wyżej to atrakcje Krynicy- Zdrój; miasta, które poza ładnym wizerunkiem słynie, z niezliczonej ilości turystów...

Poszła opona...
Poszła opona...

Koło nie kręciło się jak powinno. Jak się później okazało było to winą opony, która była już zdezelowana. W Grybowie wymieniłem jednak tylko poklejoną już dętka, która całkowicie spuściła. 

Przy "skalnym mieście"
Przy "skalnym mieście"
Miejsce upamiętniające Grunwald
Miejsce upamiętniające Grunwald

Przejeżdżając przez Ciężkowice warto odwiedzić "Skalne miasto". W Ciężkowicach w końcu i po długich poszukiwaniach znalazłem biblioteke z internetem. Miałem mniej więcej 3 min. do jej zamknięcia :p

Tuchów- Kościół Św. Jakuba
Tuchów- Kościół Św. Jakuba

Jako pielgrzym, koniecznie musiałem odwiedzić Kościół Św. Jakuba w Tuchowie. Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć z tych tablic...

 

Z szukaniem noclegu było tego dnia ciekawie. Pod kościołem, przy plebanii zastało mnie ponad 20 dzwonków domofonowych- w tym siostry , biskupi... I długo, żaden z nich się nie odzywał. Po dł

Write a comment

Comments: 2
  • #1

    adresem (Wednesday, 23 November 2016 15:33)

    woodpile

  • #2

    wróżby (Monday, 05 December 2016 13:34)

    selektywny